Leveransvillkor


Dessa leveransvillkor gäller från 24 juni 2021.

Webbutik

Fomast Oy
Kirjatie 3
32700 Huittinen

+358400 705 447
myynti@fomast.com
1771221-5

Butiken säljer produkter till vuxna. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkter beställs i webbutiken genom att föra över dem till varukorgen och betala för innehållet i varukorgen i onlinebetaltjänsten. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller för att klargöra eventuella oklarheter i den, om inte annat anges. Vid beställning från webbutiken måste du läsa och acceptera gällande leveransvillkor.

Betalning och betalningsmetoder

Betaltjänsten är Klarna Checkout, genom vilken betalningsalternativen är faktura, delbetalning, kortbetalning och nätbanksbetalningar.

Genom att lämna information i kassan godkänner du villkoren för Klarna AB (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm). Genom att klicka på knappen "Köp" accepterar du de allmänna villkoren för Fomastkasityo

Order- och betalningsbekräftelse

När vi har tagit emot din beställning kommer vi omedelbart att maila dig en orderbekräftelse som visar dina beställningsuppgifter. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara din orderbekräftelse om du behöver kontakta kundtjänst. När du har att göra med kundtjänst, håll alltid ditt eventuella kundnummer och ordernummer tillgängliga. Kontrollera alltid att innehållet i paketet stämmer överens med produkterna på orderbekräftelsen.

Du kan kontakta vår kundtjänst med följande information:

Fomast Oy
Kirjatie 3
32700 Huittinen

+358400 705 447
myynti@fomast.com
1771221-5

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till Finland varierar beroende på beställning och leveranssätt. Undantag från leveranstidsuppskattningar anges om varukorgen har slut i lager och vi meddelar dig även om eventuella förseningar direkt efter beställning.

Vi kommer inte att hållas ansvariga för eventuella förseningar orsakade av force majeure eller för indirekta olägenheter som orsakas av förseningarna. Webbutiken informerar om olika leveranstider på sin hemsida.

Returpolicy

Ångerrätt

Du har rätt att säga upp detta avtal inom 14 dagar utan att ange någon anledning. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter det att sista varupartiet mottagits eller, när det gäller nedladdningsbara produkter, från det att beställningen mottagits.

För att utöva ångerrätten måste du meddela oss ditt beslut att säga upp avtalet på ett otvetydigt sätt (till exempel via brev eller e-post). Du kan även använda vårt utskrivbara returformulär, men det är inte obligatoriskt.

För att uppfylla ångerfristen räcker det att du skickar ditt meddelande om utnyttjande av ångerrätten innan ångerfristen löper ut.

Effekterna av tillbakadragandet

Om du säger upp detta avtal kommer vi att ersätta dig för alla kostnader, inklusive fraktkostnader (exklusive eventuella extra kostnader som uppstår vid val av den mest fördelaktiga fraktmetoden vi erbjuder), omedelbart och senast 14 dagar efter mottagandet av meddelandet om uppsägning. . Vi kommer att göra en återbetalning med den betalningsmetod du använde i den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat, och i alla fall utan kostnad för dig.

Du måste returnera produkten omedelbart och senast 14 dagar efter avbokningsmeddelandet. Tidsfristen kommer att uppfyllas om du returnerar produkten före utgången av denna 14-dagarsperiod.

Du är endast ansvarig för eventuella värdeminskningar på varorna på grund av annan behandling än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Outlöst paket

Icke-inlösen är inte detsamma som återbetalning eller avbokning. För ej inlösta paket som inte har meddelats separat debiterar vi fraktkostnaden.

Problemsituationer

Om produkten försvinner eller skadas under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning ska du inom 14 dagar skriftligen anmäla felet till den adress som anges i Ångerrätt och Returpolicy eller genom att ringa det telefonnummer som nämns i kontakten information. Om paketet är tydligt skadat under transporten måste du omedelbart göra ett klagomål till det fraktbolag du väljer.

Din kundvagn är tom

Mitt konto

Presentkort som använts för ditt inköp.